The relevance of the supervised stage in the nursery training process in graduation and the teacher's role

Keywords: Nursing education, Supervised internship, Teachers

Abstract

Considering the moment of the internship of paramount importance in the formation of the student and the role of the teacher in guiding the student in practice, the objective of this work is to understand the importance of the supervised internship in the formation of nurses and the contribution of the teacher in this role. learning mediator. Therefore, an integrative literature review will be carried out, using the bibliographic research methodology, based on the analysis of the literature already published on the subject. In this way, the relevance of the teacher's role is observed, as this is the student's first contact with professional practice. It is considered opportune to publish other works relevant to the topic to strengthen, raise awareness and contribute to the training of nurses and professors in the area able to perform their respective roles.

Author Biography

Mario Marcos Lopes, Centro Universitário Barão de Mauá

Mestre em Desenvolvimento Regional e Meio Ambiente pela Universidade de Araraquara (2011). Especialista em: Tecnologias e Educação a Distância (2016) pelo Centro Universitário Barão de Mauá, Orientação Educacional (2018), Educação Ambiental e Desenvolvimento Sustentável (2016), Gestão Estratégica de Pessoas (2015), Gestão Escolar (2013) e Didática e Tendências Pedagógicas (2011) pela Faculdade de Educação São Luís e Aperfeiçoamento em Educação Ambiental pela Universidade Federal de São João del Rei - MG (2010). Graduação em Ciências Biológicas pelo Centro Universitário Barão de Mauá (2008) e Pedagogia (2016) pela Fatece. Docente da pós-graduação modalidade EaD do Centro Universitário Barão de Mauá nas disciplinas de: Tecnologia Educacional na Gestão do Conhecimento: Educação Continuada e Evolução Profissional; Metodologia da Pesquisa Científica; Planejamento, Avaliação e Metodologias em Educação Ambiental; Práticas Reflexivas em Solução de Problemas: Oficina Interdisciplinar de Criatividade e Inovação e orienta trabalhos de conclusão. Atuou como Tutor no Curso de Especialização em Computação aplicada à Educação Básica oferecido pela Universidade Federal de São João Del-Rei (UFSJ). É professor-tutor e orientador de TCC dos Cursos de Especialização da Faculdade de Educação São Luís, além de ministrar aulas nas disciplinas de Gestão Ambiental e Metodologia do Ensino de Ciências. Atua como Professor Coordenador (Secretaria de Estado da Educação) - Diretoria Regional de Ensino de Ribeirão Preto.

Published
2022-07-18
How to Cite
MENEGHETTI, M. R.; COSTA, L. B. DA; LOPES, M. M. The relevance of the supervised stage in the nursery training process in graduation and the teacher’s role. Health Sciences & Education, v. 3, n. 1, p. 91-111, 18 Jul. 2022.